Powrót
security

Alert #18952

Bezpieczeństwo : niesprawna sygnalizacja świetlna

Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 18, Dąbrowa Górnicza, Polska

Status: Nie zostanie naprawiony

Skrzyżowanie Alei Józefa Piłsudskiego z Ul. Morcinka i wjazdem na osiedle Sikorskiego to jedno z bardziej niebezpiecznych o ile nie najbardziej niebezpieczne miejsce w Dąbrowie Górniczej. Wypadki, stłuczki i inne kolizje drogowe w tym miejscu to w zasadzie codzienność. Zadziwiające jest to, że nikt do tej pory z tym nic nie zrobił. Pytanie jaka jest tego przyczyna? Czy są jakiekolwiek plany modernizacji tego skrzyżowania? Postawienie kolejnych świateł było by pewnie najprostszym rozwiązaniem, ale na ciągu Alei Róż i Alei Piłsudskiego już teraz jazda jest bardzo uciążliwa. Czy nie lepiej raz zainwestować w solidne rondo z bezkolizyjnymi zjazdami w prawo? Przecież na alejach mamy 3 pasy. Ostatecznie (tymczasowo) można też postawić fotoradar (DZIAŁAJĄCY!) od Centrum w stronę Gołonoga. Momentalnie kierowcy zaczęli by zwracać uwagę na to co się dzieje na skrzyżowaniu. Pytanie czy mieszkańcy mają wpadać na takie pomysły czy może to Policja powinna się tym zając mając na uwadze nasze bezpieczeństwo? Kto jak to, ale oni wiedzą najlepiej jak często dochodzi tam do wypadków/stłuczek/kolizji. Ps. Propozycji modernizacji skrzyżowania podsyłać nie będę, bo na pewno w DG mamy od tego odpowiednich fachowców...

Komunikat administratora
Sprawa w rozpoznaniu. Sprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na w/w skrzyżowaniu zostanie przedstawiona na najbliższym posiedzeniu Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Dąbrowie Górniczej. W/w skrzyżowanie posiada geometrię skrzyżowania rozszerzonego z wyspą centralną. Geometrycznie i funkcjonalnie nie jest to klasyczne rondo, dlatego wprowadzenie oznakowania typowego dla skrzyżowań z ruchem okrężnym nie jest rekomendowanym rozwiązaniem. Skrzyżowania rozszerzone z wyspą centralną posiadają natomiast wiele cech klasycznie rozumianej kanalizacji ruchu kołowego, w tym szczególnie przecięcia kolizyjnych potoków pod kątem możliwie jak najbliższym 90°. Takie skrzyżowania umożliwiają swobodny przejazd na wprost, bez wyhamowania prędkości pojazdu. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie dużych przepustowości, nawet do 8000 E/h (pojazdów umownych na godzinę). Tego typu skrzyżowania nie powinny funkcjonować bez sygnalizacji świetlnej, dlatego z chwilą zagwarantowania w budżecie gminy odpowiednich środków finansowych będziemy sukcesywnie dokonywać zmian w geometrii w/w skrzyżowań oraz wprowadzać systemy sterowania ruchem drogowym z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Alert zostaje oznaczony jako "nie zostanie naprawiony".
Krzysztof Serafiński - Wydział Komunikacji i Drogownictwa 13/02/2014 o 13:21

Instytucje i organizacje które mogą odpowiedzieć na to zgłoszenie

Alert dodany przez

1 osób poparło ten alert

Komentarze

Aby dodawać komentarze należy się zalogować.

Powrót